UK Oak Doors

Apex House Bank St, Lutterworth, LE17 4AG Directions

Tel 01455 502323
   Open today 08:30 - 17:30

Business overview

UK Oak Doors

Retailer of high quality solid oak doors. Beautiful internal and external oak doors at great prices. A friendly family business who strive to deliver top quality products and outstanding customer service.

Photos

Image of UK Oak Doors
Image 2 of UK Oak Doors
Image 3 of UK Oak Doors
Image 4 of UK Oak Doors

Products & Services

doors

Reviews

Scam artists

1
DO NOT RISK!
They do not replace faulty doors and expect you to unpack everything and report and issues to the delivery driver before he leaves! Ridiculous when you’re spending £3k on numerous doors!!!
14 Sep 2022
Thank you for taking the time to leave us a review. As per our terms and conditions, the paperwork that arrived with your goods and the pre-contractual information that is emailed to you with your order confirmation, we do invite our customers to ensure that the items are to be checked and signed for at the point of delivery and certainly within 48 hours of receipt. Your order was delivered on 26th August and the products had been on site for 8 days before the issue was reported on 1st September- the proof of delivery was also signed for as clean. I am sorry if this was not the news you were hoping for but based on the evidence mentioned above, we were not able to offer a replacement on this occasion. However, if you can provide evidence that they were damaged at the point of delivery we would be more than happy to review this once again for you. Kindest Regards, Linda
14 Sep 2022
Thank you for taking the time to leave us a review. As per our terms and conditions, the paperwork that arrived with your goods and the pre-contractual information that is emailed to you with your order confirmation, we do invite our customers to ensure that the items are to be checked and signed for at the point of delivery and certainly within 48 hours of receipt. Your order was delivered on 26th August and the products had been on site for 8 days before the issue was reported on 1st September- the proof of delivery was also signed for as clean. I am sorry if this was not the news you were hoping for but based on the evidence mentioned above, we were not able to offer a replacement on this occasion. However, if you can provide evidence that they were damaged at the point of delivery we would be more than happy to review this once again for you. Kindest Regards, Linda
Cancel Update
1000 characters limit

The doors they sell are NOT solid!

1
The doors they sell are NOT solid and are NOT suitable for external use. They are constructed doors with an veneer of about 1cm. I bought two "Contemporary External Door", one de-laminated, both warped badly.

There is an A4 piece of paper delivered with each door which is a warranty waiver they will claim you either did not read or follow the instructions properly if you do have problems.

I had them replaced with Howden's "XL Joinery Suffolk 6 Panel Cottage Unfinished Natural Oak External Front Door" costing £326 rather than £970 per door. 6 weeks later, no warping, no de-laminating, all good.

These doors are marketed on their website as being solid oak, when I had them replaced I asked the joiners to cut into them and see what they were made of inside and its basically a hotchpotch of little bits of wood glued together with laminate over the top.

Take a look at the products on Howdens' website, its clear they are not trying to sell them as solid when they are not.
18 May 2022
I’m sorry to hear that you’re unhappy with the construction of our doors. Doors made from single pieces of wood are far more likely to warp and crack. Typically, we use 2/3 pieces of solid oak which are laminated together. This adds stability and helps prevent with bowing and warping. The construction of our doors, how and where to fit them is outlined in our Terms and Conditions, available here: https://www.ukoakdoors.co.uk/terms-and-condition. Section 4.5 (making sure), section D outlines the construction of our solid doors. Section 4.5 (making sure) section A outlines how to fit external doors. When your order was placed on 22/3/22, you were sent the T&Cs and an External Door Disclaimer, which was signed & returned on 25th March confirming that you had read and understood these requirements. The T&Cs you’d agreed to have not been followed, causing the damage to your door, voiding your warranty. Apologies, but we cannot help any further. Kind regards, Sarah
18 May 2022
I’m sorry to hear that you’re unhappy with the construction of our doors. Doors made from single pieces of wood are far more likely to warp and crack. Typically, we use 2/3 pieces of solid oak which are laminated together. This adds stability and helps prevent with bowing and warping. The construction of our doors, how and where to fit them is outlined in our Terms and Conditions, available here: https://www.ukoakdoors.co.uk/terms-and-condition. Section 4.5 (making sure), section D outlines the construction of our solid doors. Section 4.5 (making sure) section A outlines how to fit external doors. When your order was placed on 22/3/22, you were sent the T&Cs and an External Door Disclaimer, which was signed & returned on 25th March confirming that you had read and understood these requirements. The T&Cs you’d agreed to have not been followed, causing the damage to your door, voiding your warranty. Apologies, but we cannot help any further. Kind regards, Sarah
Cancel Update
1000 characters limit

Terrible

1
Ordered a door, which unfortunately was the wrong size. Company refused to swap it out and told me I had to return it myself, which I did. It took them 5 weeks to refund, multiple phone calls and emails always fobbed off. In the mean time I ordered another door, which arrived damaged; glass smashed and dent in corner. Company told me because I didn't unpackage it straight away it my problem. Do not use this company they offer no customer support and their customer service is a shambles. Do not use this company, because they only want your order and if you have an issue they will do nothing to help.
Cancel Update
1000 characters limit

Worst Company I’ve ever used!!

1
The worst company I’ve ever used!

Terrible products & even worst customer service.
I am beyond belief just how bad UK OAK Doors are!
Cancel Update
1000 characters limit

Courier

1
Haven't received the doors yet so can not comment on the doors but the courier silversprint that they use is terrible. You only get a 3 hour delivery slot and if the slot is not convenient then you have to wait another 5-10 days for another slot allocation and because they will not talk to you this might not be convenient too.
Cancel Update
1000 characters limit